REPREZENTANTUL LEGAL
Nume şi prenume: Prof.dr. Enăchescu Călin
Funcţie: Rector
E-mail: ecalin@upm.ro
COORDONATOR PROIECT
Nume şi prenume: Conf.univ.dr.ing. Mircea DULĂU
Funcţie: Decanul Facultății de Inginerie
E-mail: mircea.dulau@ing.upm.ro
Nume şi prenume: Prof.dr. Enăchescu Călin
Funcţie: Rector
E-mail: ecalin@upm.ro
Nume şi prenume: Conf.univ.dr.ing. Mircea DULĂU
Funcţie: Decanul Facultății de Inginerie
E-mail: mircea.dulau@ing.upm.ro
Domeniu vizat: 7. Îmbunătățirea calității activității didactice, inclusiv a respectării deontologiei și eticii academice
Domeniu vizat: 5: Îmbunătățirea calității activității didactice, inclusiv a respectării deontologiei și eticii academice
Obiectivul general al proiectului este de a contribui la creșterea calității în ceea ce priveşte învăţarea şi predarea în UPM, incluzând mediul de învăţare şi legăturile relevante cu cercetarea ştiinţifică şi inovarea, inclusiv a respectării deontologiei şi eticii academice.
Obiectivele proiectului ICADIS sunt stabilite în vederea continuării activităților și rezultatelor proiectului CNFIS-FDI-2017-0094, Îmbunătăţirea calităţii activității didactice în științe inginerești la Universitatea „Petru Maior” din Tîrgu Mureş (ICADSI), disponibile la adresa: http://icadsi.upm.ro/ro/activitati/.
Obiectivul general al proiectului este de a contribui la creșterea calității în ceea ce priveşte învăţarea şi predarea în UPM, incluzând mediul de învăţare, legăturile relevante cu cercetarea ştiinţifică și inovarea, cu mediul economic, inclusiv a respectării deontologiei şi eticii academice.
Activitățile proiectului sunt dezvoltate în concordanță cu obiectivele specifice stabilite, planificate și corelate cu graficul de implementare.
Activități aferente OS 1: Abilitarea cu tehnici, strategii şi metode psihopedagogice specifice activităţilor instrucţional-educaţionale din mediul academic, cu accent pe metodele centrate pe student, pentru 75% din numărul cadrelor didactice ale Facultăţii de Inginerie (L3-L6):
1.1. Familiarizarea cu noile paradigme din domeniul psihologiei şi al ştiinţelor educaţiei pe palierul didactico-aplicativ la tineri şi adulţi (L3);
1.2. Curriculum şi tehnologie didactică în mediul academic cu specific ingineresc (L3);
1.3. Design instrucţional şi educaţional al activităţilor specifice științelor inginerești (curs, seminar, laborator, proiect) (L4);
1.4. Centrarea pe student-specificităţi şi accente în învăţământul superior tehnic (L5);
1.5. Strategii evaluative tradiţionale, moderne şi complementare utilizate în activitatea academică inginerească. Evaluarea grupului ţintă (L6).
OS 1:
Activități aferente OS 2: Îmbunătăţirea calităţii activităţii didactice specifice ştiinţelor inginereşti prin facilitarea accesului studenţilor la minimum 75% din materialele educaţionale în format electronic, pentru un program de studiu de licență (L2-L5):
2.1. Elaborarea structurii platformei e-learning și a setului de specificaţii tehnice (L2);
2.2. Dezvoltarea și testarea platformei e-learning de acces la materialele didactice necesare actului instructiv-educativ (L3);
2.3. Integrarea pe platformă a cel puțin 75% din materialele educaționale, pentru un program de studiu de licență (L4,L5);
2.4. Stabilirea modalităților și politicilor de acces la platforma de suport educațional (L5).
OS 2:
Activități aferente OS 3: Creşterea relevanţei formării studenţilor în ştiinţele inginereşti prin colectarea şi analiza informaţiilor provenite de la minimum 10 companii/firme (L1-L4):
3.1. Întâlniri cu reprezentanţi relevanţi ai mediului economic regional şi naţional (L1,L2);
3.2. Stabilirea unei strategii de dezvoltare a relaţiilor mediului academic cu partenerii din mediul economic (L2);
3.3. Evidenţierea mecanismelor de succes ale unor absolvenţi ai Facultăţii de Inginerie (L3);
3.4. Documentare privind modul de îmbunătăţire a curriculei în concordanţă cu cerinţele mediului economic, bazat pe feedback-ul primit de la acesta (L4).
OS3:
Activități aferente OS 4: Dezvoltarea competenţelor şi abilităţilor pentru identificarea de soluţii inginereşti la probleme practice, pentru cel puţin 70% din studenţii anului III de la programul de studiu Automatică şi informatică aplicată (L4-L6):
4.1. Dezvoltarea competențelor și abilităților de interpretare și utilizare a standardelor de automatizare a clădirilor (L4);
4.2. Îmbunătățirea nivelului de înțelegere a sistemului de monitorizare și gestiune tehnică a unei companii (L5);
4.3. Organizarea unui workshop pentru obţinerea feedback-ului din partea grupului ţintă (L5);
4.4. Facilitarea accesului studenților la studiu în spații cu sisteme de calcul și echipamente moderne (L5,L6).
OS4:
Activități aferente OS 5: Promovarea respectării deontologiei și eticii academice în ştiinţele inginereşti prin training organizat pentru cel puţin 70% din totalul resursei umane a Facultăţii de Inginerie (L2-L5):
5.1. Studiul cadrului legislativ naţional şi european privind drepturile de proprietate intelectuală în educaţie (L2);
5.2. Documentare privind proprietatea intelectuală în universităţi, drepturi şi obligaţii, relaţia creatorului cu universitatea (L3);
5.3. Documentare privind digitizarea şi accesul la operele digitizate, diseminarea operelor în scop educaţional şi de cercetare, conţinutul creat de utilizatori (L4);
5.4. Instruire privind plagiatul şi metode de descoperire a lui (L5);
5.5. Evaluarea grupului ţintă (L5).
OS 5:
Activități aferente OS 6: Managementul proiectului, comunicarea și promovarea implementării lui (L1-L6):
6.1. Managementul general al proiectului (L1-L6);
6.2. Managementul financiar-contabil al proiectului (L1-L6);
6.3. Achiziții (L2-L6);
6.4. Utilizarea canalelor de comunicare adecvate pentru informarea mediului universitar (L1-L6);
6.5. Dezvoltarea unui site pentru diseminarea rezultatelor proiectului (L4,L5).
OS 6:
Activitățile proiectului sunt dezvoltate în concordanță cu obiectivele specifice stabilite, planificate și corelate cu graficul de implementare, fiind realizabile cu resursele proiectului.
Activități aferente OS1: Implementarea metodelor de dezvoltare a gândirii critice și centrate pe student, în activitatea didactică academică la UPM (L1, L2, L6-L8) – este vizat minimum 75% din numărul cadrelor didactice ale universității:
1.1. Familiarizarea cu categoriile de metode didactice specifice palierului didactico-aplicativ academic (L1);
1.2. Tehnologie și metodologie didactică modernă și complementară cu specific universitar (L2);
1.3. Strategii didactice specifice dezvoltării gândirii critice a studenților (L6);
1.4. Metode centrate pe student (L7);
1.5. Autoevaluarea ca element fundamental în evaluarea obiectivă a activității didactice studențești (L8).
OS 1:
Activități aferente OS2: Facilitatea accesului studenților la materiale educaționale în format electronic și optimizarea activității didactice prin facilități de învățare activă e-learning (L2-L8) – sunt vizate programele de licență Ing. sistemelor electroenergetice, Tehn. construcțiilor de mașini, Ing. economică industrială, respectiv Automatică și informatică aplicată:
2.1. Extinderea resurselor hardware pentru platforma e-learning dezvoltată în FDI 2017 pe un nou suport de stocare (L2, L3);
2.2. Crearea structurii e-learning pentru trei programe de studiu de licență (L4-L6);
2.3. Extinderea platformei e-learning dezvoltată în FDI 2017 pentru un program de licență, cu facilități de învățare activă (teme, teste on-line, forum) (L5-L7);
2.4. Integrarea pe platformă a materialelor educaționale și de învățare activă (L5-L7);
2.5. Stabilirea modalităților și politicilor de acces la platforma suport educațională (L8).
OS 2:
Activități aferente OS 3: Formarea de comportamente și atitudini adecvate din punct de vedere deontologic în munca intelectuală a studenților (L1-L6):
3.1. Documentare privind Standardele și reglementările conduitei academice a muncii intelectuale (L1);
3.2 Documentare privind Fundamentele eticii academice (L2);
3.3. Documentare privind Deontologia metodelor de cercetare (L3);
3.4. Documentare privind Mijloacele electronice de verificare a lucrărilor (L4);
3.5. Elaborarea cursului de Etică și integritate academică, în vederea introducerii în planurile de învățământ, începând cu anul univ. 2018-2019, conform Ord. MEN Nr. 3131/30.01.2018 (L5, L6).
OS 3:
Activități aferente OS 4: Educaţia pentru conştientizarea studenţilor privind impactul mediului antropic asupra mediului natural-ecologic (L1-L3) – sunt vizați studenții de la programele de licență Tehn. construcțiilor de mașini, Ing. economică industrială:
4.1. Familiarizarea cu acquis-ul comunitar de mediu şi acceptarea acestuia la nivel naţional (L1);
4.2. Dezvoltarea abilităţilor pentru înţelegerea şi interpretarea Standardul ISO 14001, Management de mediu (L1, L2);
4.3. Aprofundarea prin facilitarea accesului studenţilor în zone afectate de activităţile antropice şi care sunt supuse sau urmează a fi supuse procesului de ecologizare (L2, L3);
4.4. Chestionare de feedback din partea grupului ţintă (L2, L3).
OS 4:
Activități aferente OS 5: Dezvoltarea competenţelor şi abilităţilor studenților pentru identificarea de soluţii la probleme practice (L1, L2, L5-L8) – sunt vizați studenții de la programele de licență Ing. sistemelor electroenergetice, Automatică și informatică aplicată:
5.1. Dezvoltarea competențelor și abilităților de interpretare a schemelor de automatizare electro-pneumo-hidraulice, conform Standardului ISO 1219-1 (L1, L2, L5, L6);
5.2. Dezvoltarea competențelor și abilităților de interpretare a schemelor electrice din stațiile de evacuare, interconectare și transformare, conform Standardului pentru Stații de transformare, IEC 60076-10 (L1, L2, L5, L6);
5.3. Facilitarea accesului studenților la studiu în spații cu sisteme de calcul, echipamente moderne și software dedicat (L6-L8);
5.4. Chestionare de feedback din partea grupului ţintă (L8).
OS 5: